Het CBR blijft slecht communicerende en weinig professionele organisatie (deel 2)

Warempel, het licht is aangegaan bij het CBR. Nadat ik ze er bij herhaling op had gewezen dat hun digitale systeem niet werkte, stond er gisteren toch een document in ‘mijnCBR’ waarmee ik aan de slag kan. Nog een paar hobbels, en dan heb ik hopelijk mijn nieuwe rijbewijs.

Ik wil niet te vroeg juichen, want na mijn medische keuring moet ik weer wachten op de ‘goedheid’ van het CBR bij de afwikkeling. Het blijft voor mij een soort loterij.

De voorgeschiedenis in het kort: ik ben invalide; moet voor nieuw (aangepast) rijbewijs een medische verklaring van arts overleggen; daartoe moet CBR mij de juiste papieren toezenden; dat heeft inmiddels bijna 4 maanden geduurd; ik kreeg reacties in ‘mijnCBR’ waarmee ik niks kon en het CBR beloofde actie; dat is nu gebeurd.

Ben vanmorgen meteen naar mijn huisarts gereden om de papieren daar af te leveren zodat ze kunnen worden ingevuld. Want ik heb geen tijd te verliezen: op 14 juni loopt mijn rijbewijs af. Het is verbazingwekkend dat het CBR mij nu in het begeleidend schrijven tot spoed durft te manen: ‘De informatie van de arts moet zo snel mogelijk bij ons binnen zijn.’ Schrijft dus een organisatie die zich stelselmatig niets aantrekt van de termijnen die het zelf – wettelijk? – in acht moet nemen!

Het is ook allemaal flauwekul volgens mij. Iedereen die de afgelopen tien jaar bv. een herseninfarct (beroerte) heeft gehad, krijgt standaard dezelfde ‘verwijzing’ van het CBR naar een keuringsarts. Waarom dat bijna 4 maanden moet duren, is mij een volslagen raadsel. En waarom een herkeuring noodzakelijk is, ontgaat mij ook: er is in mijn situatie helemaal niets veranderd.

Het CBR neemt in de begeleidende brief alvast een voorschot op mogelijke vertraging: ,,In veel situaties verloopt onze beoordeling automatisch en krijgt u onze reactie snel (sic!). Als een CBR arts de informatie zelf moet beoordelen, duurt dit door drukte helaas langer. Wij begrijpen dat dit erg vervelend kan zijn. Wij houden de afloopdatum van uw rijbewijs in de gaten.”

Toch fijn dat ze overal schijt aan hebben, maar gelukkig wel tijd en moeite doen om de afloopdatum van mijn rijbewijs in het oog te houden. Ik ben dankbaar. Wat een gotspe!

Wordt vervolgd!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *