Alarmdienst ActiVite reageert na één uur op noodoproep Leidse invalide

Een invalide fysiomaatje van mij, wonend in het centrum van Leiden, moest een paar weken geleden maar liefst een uur wachten op spoedhulp van ActiVite. Hij was gevallen nadat hij uit bed was gestapt en kon niet meer zelfstandig overeind komen.

Hij alarmeerde via de alarmknop ActiVite. Toen er zich na circa een half uur nog geen hulpverlener meldde, koos hij er voor alarm te slaan via 112. De politie was volgens hem in recordtijd ter plekke en kon zijn woning binnen treden omdat hij de toegangscode van zijn sleutelkastje had doorgegeven. De politie kon hem door een eenvoudig ‘handreiking’ van de vloer omhoog trekken.

Ongeveer een uur na het incident meldde zich dan de medewerker van ActiVite die zich voluit verontschuldigde voor het late moment van aankomst. Hij moest namelijk, zo zei hij, helemaal uit Alphen aan den Rijn komen omdat alle ‘Leidse’ spoedhulpverleners bezig waren met andere ‘patiënten’.

Mijn fysiomaatje is via Eurocross (dochter van Achmea Holding) aangesloten op de alarmdienst van ActiVite, waarvoor hij maandelijks bijna 9 euro betaalt. In geval van feitelijke hulpverlening moet iemand ook nog eens 45 euro per incident betalen. Enigszins subtiel liet mijn maate de hulpverlener weten dat hij ervan uit gaat dat in geval van dit soort te late hulp er geen rekening volgt. Dat is nog even afwachten…

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *